Навчально-методичний відділ є структурним підрозділом КМАЕЦМ, який створюється або ліквідується наказом ректора за рішенням Вченої ради КМАЕЦМ, і підпорядковується проректору з навчально-виховної роботи.
Мета діяльності відділу полягає в: координації роботи факультетів, кафедр, циклових комісій, що здійснюють освітню діяльність та забезпечують освітній процес; плануванні та організації навчально-методичної роботи на рівні сучасних вимог; розробці напрямів удосконалення навчально-методичного забезпечення освітнього процесу в КМАЕЦМ.
Основними завданнями відділу є:
– участь в організації ліцензування нових спеціальностей та акредитації освітніх програм;
– участь в розробці та реалізації освітніх програм спеціальностей (спеціалізацій) та їх моніторингу;
– здійснення контролю за підвищенням кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників;
– підготовка, організація й проведення атестації педагогічних працівників КМАЕЦМ;
– проведення моніторингу навчально-методичного забезпечення та організаційне забезпечення розвитку навчально-методичної бази освітньої діяльності КМАЕЦМ;
– розроблення нормативних, інструктивних і організаційно-методичних документів з питань планування та організації освітнього процесу, навчально-методичної роботи;
– надання методичної допомоги структурним підрозділам КМАЕЦМ щодо ведення звітно-плануючої документації та застосування сучасних технологій та інтерактивних методів навчання;
– інформування про нові положення, інструкції та інші директивні документи з організації освітнього процесу та навчально-методичної роботи;
– впровадження сучасних освітніх систем і технологій, інтерактивних методів організації навчання і виховання.
Відділ виконує наступні функції:
– контроль за дотриманням ліцензійних умов надання освітніх послуг на рівні вищої освіти – за певним рівнем вищої освіти (початковий (короткий цикл), перший (бакалаврський), другий (магістерський); на рівні фахової передвищої освіти – за відповідною спеціальністю;
– контроль за дотриманням термінів дії ліцензії, сертифікатів існуючих напрямів підготовки (спеціальностей) КМАЕЦМ;
– підготовка проектів наказів, розпоряджень щодо ліцензування та акредитації напрямів підготовки (спеціальностей);
– участь у реалізації політики КМАЕЦМ щодо забезпечення якості освітніх послуг;
– розроблення пропозицій щодо вдосконалення освітньої діяльності та якості освіти в КМАЕЦМ з урахуванням новітніх освітніх технологій;
– організація навчально-методичної роботи в КМАЕЦМ, її системне вдосконалення;
– консультування структурних підрозділів КМАЕЦМ з питань формування та інституціоналізації освітніх програм підготовки здобувачів освіти;
– аналіз відповідності змісту і структури робочих програм навчальних дисциплін та методичних матеріалів з вивчення навчальних дисциплін відповідним нормативним документам КМАЕЦМ;
– методичний супровід розробки робочих програм навчальних дисциплін та моніторинг стану наявності затверджених робочих програм навчальних дисциплін на навчальний рік.